Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

moet een bouwbedrijf scheuren in de gevel herstellen bij nieuwbouw?

Wij hebben in onze gevel 2 scheuren waarbij niet alleen de voeg, maar ook de stenen gebroken zijn.
Die scheuren ontstonden iets meer dan een jaar na de bouw
Het bouwbedrijf doet er nogal vaag over, alsof het normaal is, en lijkt het niet te gaan herstellen
Nu vraag ik mij af of ze verplicht zijn om het te herstellen, of dat we gewoon pech hebben

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt af wat de oorzaak van die scheuren zijn. Als er een vrachtwagen tegenaan gereden is, dan niet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo, dat zijn geen lullige scheurtjes zeg.
Vooral die eerste afbeelding bovenaan, daar waar er ruimte in de breuk zit. (Je woont toch niet in het aardbevingsgebied in Groningen heel toevallig?)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Scheuren in een dergelijk nieuwe muur zijn niet normaal, je mag van een bouwbedrijf verwachten dat ze muren bouwen die niet binnen enkele jaren scheuren, dus je mag garantie eisen.

Overigens duiden scheuren vaak op onderliggende problemen. Er lijkt mij in dit geval iets mis in de fundering en/of het bouwraam. Simpel de gebroken steentjes vervangen zal het probleem dan niet oplossen. Dus dat een Bob de Bouwer dit bagatelliseert begrijp ik wel, maar ik zou hem zeker een aangetekend briefje met foto's sturen.

Toegevoegd na 6 minuten:
...en als daar geen oplossing uit komt juridische hulp inschakelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Vooral ook voor de kans op onderliggende problemen. Ik zou voor een second opinion gaan.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing