Hoe moet je een stinkende verwarming oplossen?

Hallo! De verwarming in mijn kamer geeft een rioolachtige lucht af. Ik weet zelf niet hoe dit is gekomen, en hoe je er van afkomt. Het is niet de hele verwarming die ruikt naar de geur, maar alleen de bovenste 2 buizen hebben de geur te pakken. Ik heb alles geprobeerd: Luchtverfrissers, een kaarsje gebrand, verwarming schoongemaakt, raampje opengelaten. Maar niets helpt. Het wordt erger als ik de verwarming aanzet. Als ik het raam open heb gelaten, is de kamer voor een paar minuten stankvrij. Maar daarna komt de geur terug. Ik heb ook gebeld naar de verwarmingsafdeling, maar ze zeiden dat een verwarming niet kan stinken, en dat er verder niets aan de hand is. Het is alleen maar in mijn slaapkamer. Verder is het huis stankvrij.

Als u dit herkent comment alstublieft gauw op deze vraag!! Dankuwel!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
4.9K
Erna55
9 jaar geleden
Op de foto kan ik niet goed zien dat er verschillende buizen zijn.
Wanneer het een verwarming is waar aan de achterkant zig-zag metaal zit, dat kun je alle gaatjes goed schoonmaken. Met een stokje omwikkeld met keukenrol.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de tip! Erna55 ik snap wat je bedoelt. De verwarming die ik in mijn slaapkamer heb heeft geen zig-zag metaal zitten. Het rare is dat mijn verwarming zelf geen vieze geur af geeft, maar die 2 buizen daar boven ( zie foto) ik weet niet of het misschien aan de kamer boven zit of dat er bijv. schimmel ofzo in die buizen zit
Rieneke1
9 jaar geleden
Komt die lucht niet uit het gat waar de buizen de muur ingaan? Ligt misschien een dooie muis?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Rieneke1
Ik ga daar ook eens naar kijken hopelijk is dat het :) . Kan de stank van een dooie muis ook echt in die buizen komen? Ik klim wel eens op die kaptafel om te ruiken of die stank van die buizen weg is maar de stank is er nog steeds.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben net is wezen kijken in mijn slaapkamer, en de stank is tot nu toe verdwenen, maar de geur in die 2 buizen is er nog steeds :( . Ik ben bang dat de geur straks weer terug komt
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hoihoi! Je bericht is al van een aantal jaar geleden, maar bij ons is op dit moment éxact hetzelfde aan de hand. We zijn daarom enorm benieuwd of je er uiteindelijk achter bent gekomen waar de stank vandaan kwam en hoe je het hebt opgelost. Hopelijk ontvang je dit berichtje.
Antoni
3 jaar geleden
@SophieB, de vraagsteller is niet meer actief op deze website, dus waarschijnlijk ziet hij of zij je reactie niet (meer). Het antwoord dat op de vraag is gegeven kan wel voor jou van nut zijn.

Het beste antwoord

Oplossen begint met de check of de buizen (of de ketel) op zolder lekken. Als vandaar water langs de buizen kruipt (het hoeft maar een klein beetje te zijn) dan ruik je dat waar het verdampt: op die bovenste buizen. En 'rioolachtig' omschrijft die lucht goed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hooi martinm, ik heb gekeken naar de ketel, maar er was niks dat lekte. Maar als dat zo was hoe zou je dat moeten oplossen?