Waarom zit er water tot op de bodem van het zoutreservoir in mijn mini vaatwasser?

Hallo,

ik heb een kleine Bosch vaatwasser en enkele weken geleden heb ik vaatwasbestendige zout in het zoutreservoir gedaan maar bij het openen van het zoutreservoir heb ik vandaag gemerkt dat daar water zit tot op de bodem, is dat normaal?

Ik merk dat mijn vaatwasser niet meer zo goed afwast ondanks dat ik er vaatwastabletten (all-in-1) erin doe en vraag mij af of het probleem aan dat zoutreservoir ligt waar water in zit. Zo ja, hoe kan ik dat water eruit zuigen?

Heb een paar foto's gemaakt om een idee te geven.

Tips en adviezen zijn welkom, ik zal erg blij zijn als jullie mij kunnen helpen.

Dank bij voorbaat

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
45K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Water in het zoutreservoir is normaal. Wij vullen het zoutreservoir ook regelmatig bij want die allin1 tabletten zijn volgens mij niet voldoende.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mullog heeft gelijk, all-in-1 tabletten zijn "goed genoeg" maar niet het beste voor je machine. Kortweg is je machine als volgt ingesteld: Voor het afwassen "pakt" hij afwasmiddel, vlak voor het drogen neemt bij glansspoelmiddel (dit breekt de oppervlaktespanning van het water op je servies, waardoor het mooier droogt). Het vuile water wordt buiten het afwasgedeelte afgevoerd en daar komt er zout bij om de leidingen mooi te houden.
Met een blokje pakt je machine alles in een keer. Dat is natuurlijk gek. Voor behoud van je machine raad ik aan "ouderwets" afwaspoeder, glansspoelmiddel en zout te gebruiken...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
" om de leidingen mooi te houden."
Waar komt die info vandaan?
Het zout is om het water te ontharder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mogelijk intern wat vuil wat zorgt dat de machine minder werkt.
Een keer leeg draaien met schoonmaakazijn kan helpen, daar zijn ook speciale flesjes voor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jackd heeft helemaal gelijk zeep werk vele malen beter met onthard water. met het innemen loop het water door het zoutreservoir. en heeft niets met het schoon maken van de afvoer te maken. en ja je machine werk beter door het gebruik van poeder en zout apart te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus dat water dat tot op de bodem aanwezig is in het zoutreservoir is volkomen normaal? Hoe weet ik dan dat ik daar extra zout aan moet toevoegen? En als ik zout moet toevoegen; moet ik die dan gewoon helemaal vullen tot op de bodem? Ik heb nog eens geprobeerd om wat zout toe te voegen maar doordat het water zo hoog (tot op de bodem aanwezig is) geraakt het zout niet in het reservoir doordat het water uitloopt zeg maar... Ik vind het verwarrend : /
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.broxomatic.nl/02_salt/index.htm
in een normale kan 1 kg zout, in een kleine als deze iets minder, maar nog steeds best veel. Zout zinkt, dus zakt naar de bodem, het water loopt er dan uit. Daarna even een spoelprogramma of gewoon de vaat erin en afwassen. Ik gebruik zelf trouwens geen zout, zeer zacht water hier.

Het beste antwoord

Er zit water in dit reservoir omdat het vuile water hierlangs wordt afgevoerd. Normaliter wordt er dan wat zout in opgelost, om de leidingen mooi te houden. Maar omdat ik begrijp dat jij geen los zout gebruikt, gaat dat nu niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jawel er zit wel zout in het zoutreservoir maar dat is zo'n 3 weken geleden gebeurt. Wat ik nu nog enkel zie is dat er water aanwezig is tot op de bodem. Moet ik gewoon wat meer zout erin doen? Maar dan komt dat water naar boven... Ik weet niet of dat de bedoeling is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gewoon zout bij vullen tot het reservoir vol is, en ja er komt water omhoog uit de vuldop dat geeft helemaal niets. al het water dat de machine inneemt gaat via dit reservoir, om het water middels het zout te ontharden waardoor het zeep beter werk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Monaliza heeft gelijk
Waarschijnlijk is het aanwezige zout opgelost tot zout water. Je zou ook kunnen wachten met bijvullen tot je machine aangeeft dat er nieuw zout in moet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus dat water dat tot op de bodem aanwezig is in het zoutreservoir is volkomen normaal? Hoe weet ik dan dat ik daar extra zout aan moet toevoegen? En als ik zout moet toevoegen; moet ik die dan gewoon helemaal vullen tot op de bodem? Ik heb nog eens geprobeerd om wat zout toe te voegen maar doordat het water zo hoog (tot op de bodem aanwezig is) geraakt het zout niet in het reservoir doordat het water uitloopt zeg maar… Ik vind het verwarrend : /
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het minneke (-) is trouwens niet van mij...