Waarom is het slecht om met de c.v aan op je slaapkamer te slapen?

Ikzelf doe dit niet maar hoordde het ergens. Zou ook niet weten in welke categorie deze vraag thuis hoort. Thanx alvast

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
5.7K

Het beste antwoord

Overal waar de cv aan staat daar heerst vaak een droge lucht.
En er zit meestal minder zuurstof in .
Kan een reden zijn dat je met hoofdpijn wakker wordt.
Een slaapkamer hoort bij mij fris te zijn.
Bij ons staat hij nooit aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
idd hoofdpijn met de cv aan.
hup, lekker open dat raam :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb zelf ook altyd cv uit en zeker zomers raam open +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanx voor je antwoord eef!

Andere antwoorden (7)

Ze zeggen inderdaad dat het ongezond is. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of dit echt waar is. Maar wat ik erover heb gelezen is dat het ongezond zou zijn omdat je dan teveel vocht zou verliezen omdat je in een te droge ruimte slaapt, ofzoiets.
Maar ja, ik doe het wel vaker, en ik heb nog nooit ergens last van gehad......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het schijnt dat de verwarming een negatieve invloed heeft op de kwaliteit van de slaap en het kan je ademhalingswegen uitdrogen.

Of dit wetenschappelijk bewezen is, weet ik zelf ook niet.

De milieutechnische argumenten zijn natuurlijk wel evident bewezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een Koreaan,die een verwarming heeft bedacht,die kunt uitklappen tot bed! Het lijkt me niet zozeer slecht,als wel onfris. De trend tegenwoordig is : Verwarming uit,raam open ,dat is pas gezond! Maar of het waar is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is het beste om te slapen met een omgevingstemperatuur van 15 tot 18 graden.
Je zou er een raampje bij open kunnen zetten - krijg je gelijk de hele nacht frisse, zuurstofrijke lucht binnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 heerlijk n raam open zeker nu t warme weer komt
Veel mensen die de kachel aan hebben staan, doen de ramen dicht om de kou buiten en de warmte binnen te houden. En daar zit het probleem want als je de ramen sluit is de ventilatie weg. De lucht binnen wordt niet verfrist en wordt daardoor ook vochtiger. In vochtige lucht gedijen virussen beter dan in droger lucht.
Ook vindt men het milieu-technische niet verantwoord om de ramen open te zetten als de kachel aanstaat.
Het is dus helemaal niet slecht om met de CV aan te slapen maar wel om dan alle ramen dicht te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat geen bewijs dat het slecht zou zijn om met de cv aan in je slaapkamer te slapen.

Als de temperatuur in de woonkamer op 21 graden staat ingesteld, zal de temperatuur in een slaapkamer gemiddeld 18 graden zijn. Als je de dekens (dekbed) hieraan aanpast, denk ik dat je heel lekker slaapt. Uiteindelijk was het bij je moeder ook 37 graden.
Wel daalt de vochtigheidsgraad van de lucht bij het stijgen van de temperatuur, vooral in de winter.
Dat lijkt me minder gunstig voor je ademhalingsorganen en huid. 's Morgens loop je dus de kans met een droge keel en dorstgevoel te ontwaken en dat gevoel is niet meteen verdwenen.
Gezien dit fenomeen zou ik de cv in ieder geval wat lager zetten en als je kouwelijk bent aangelegd, gewoon uit zetten.
Tenslotte slaap je vaak in een relatieve kleine ruimte en vaak ook nog met zijn tweeën. Dus kan het geen kwaad wat buitenlucht toe te laten. Ook dit voorkomt het droge gevoel in je mond.
Welterusten,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik slaap niet met cv aan!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zegt dat dan? Het stukje is beschouwelijk en aan jou gericht geschreven en laat in de midden of je wel/niet de cv aan hebt in je slaapkamer. Hoogstens wordt het eventueel verondersteld.
Proefondervindelijk:
Met verwarming aan in de slaapkamer (alleen als het heel erg koud is, doen we dat), dan word ik met een droge mond en wat benauwderig wakker.
Zonder verwarming en een raam op een kiertje, dan word ik lekker fris wakker,
dus.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 kzou nt met cv aan kunnen slapen,lykt me erg broeiering. Heb liever raam open