is het laten bezorgen van bloemen echt zo duur?

ik wilde bloemen laten bezorgen voor mijn vriendin maar na het kijken van de prijzen schrok ik een beetje.
kost dit altijd zo duur of heb je ook goedkopere alternatieven? want de bezorgkosten komen er ook nog bij kijken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Antwoorden (3)

Voor het bezorgen hebben ze iemand nodig + een auto. Reken een uur onderweg, uit en thuis, dan kost het nogal wat ja. Goedkoper alternatief is kijken of je iemand in de buurt van je vriendin kent die even een boeket wil afgeven voor jou
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een uur onderweg? Waarom zou je dat rekenen?
anneliez
11 jaar geleden
omdat de bezorger ook betaald moet worden he.
oke misschien geen vol uur, maar reken zelf maar uit hoeveel tijd het kost als je aan de andere kant van de stad iets moet ophalen of brengen
Het is zo duur, omdat een webshop alle kosten die het nodig heeft om dat bedrijf te laten bestaan in dat product stopt:

- salaris van de bloemisten en andere werknemers
- inkopen van de bloemen op de bloemenveiling
- bijproducten die nodig zijn: Inpakpapier, kadootjes, kaarten, drank, chocolade, speelgoed enz, enz...
- verzendingsmateriaal zoals dozen, plakband, speciale stickers voor adressering enz.
- bezorgkosten om het pakket te laten bezorgen
- de vaste lasten van de vaste koerier die je inhuurt.
- alle overige vasten lasten en bijkomende kosten die niet nader genoemd zijn.

Zou je het product goedkoper maken, krijg je slechtere boeketten, slechtere bezorging en zeer slecht ingepakte bloemen en bloemen die niet meer eruit zien zoals op het plaatje.

Het is juist heel goed: hoe duurder, hoe beter de kwaliteit uiteindelijk.

Toegevoegd na 29 minuten:
dat het goedkoper ook meteen slechter is, is natuurlijk niet bij elke bloemist zo, maar een webshop die heel goedkope boeketten aanbied, daar zijn de boeketten over het algemeen genomen niet zo denderend van. (In mijn beleving net zo "mooi" als de boeketten van tankstations en de goedkopere supermarkten)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij zijn die 'bijkomende' kosten vooral de kosten voor de 'organisatie'.

In Nederland kennen we Fleurop Interflora. Het is een financieel dienstverlener voor bloemisten. Bloemisten kunnen opdrachten van hun klanten doorgeven aan bloemisten elders in het land. Die zorgen vervolgens voor het bezorgen van de boeketten. Dat is uiteraard een heel stuk praktischer/goedkoper dan dat de bloemist bij wie het boeket besteld was zelf het boeket moet gaan bezorgen elders in het land.

Fleurop zorgt voor de financiële afwikkeling hiervan. Ook zorgt die organisatie voor controles e.d. zodat de kwaliteit gehandhaafd blijft.

Uiteraard kost de organisatie hieromheen wel geld. Dat zijn niet alleen die paar km's met de auto maar ook die kosten worden uiteraard doorbelast.