Hoe moet ik mijn Nepalese vest met verfopdruk reinigen ?

gekocht op een wereldmuziek festival. Zit geen was labeltje in . Gemaakt van verschillende lapjes stof ( vierkantjes) . Opgefleurd met geverfde tekeningen en figuurtjes, maar geen watervaste verf.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

je kunt zoiets het beste wassen met de hand...
gebruik lauw tot koud water met zout erin of azijn... die zorgen ervoor dat de kleuren minder (of liever niet) uit de stof spoelen... daarna naspoelen met lauw water met een beetje wasverzachter

Toegevoegd na 8 minuten:
ooo... ik zie net dat de verf al niet watervast blijkt te zijn... dan wordt het lastig...
chemisch reinigen doen de meeste bedrijven alleen als er een etiket met tenminste de samenstelling in zit...

dan maar buiten hangen als het een keer mistig is of in de badkamer...

als je de stof wil opfrissen zonder te wassen kun je het geheel wel besprayen met california water dat je koopt bij de chinese supermarkt... doe het california water in een plantenspuit en bespuit daarmee je kledingstuk... het verdrijft alle kwalijke geuren...

Toegevoegd na 12 minuten:
florida water bedoel ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey bedankt . Ik kan het inderdaad eerst proberen met water met azijn of zout.
Dat van dat California water vind ik een hele goede ! Je draagt zo'n vest toch niet zo vaak , dus als hij fris ruikt is het ook goed. Dank je !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het was florida water... blij dat ik je van dienst kon zijn...

Andere antwoorden (1)

Als de verf er op niet watervast is zou ik bijna zeggen: Vraag de stomerij. Maar dat zou nog wel eens heel lastig kunnen worden.