Doorgaans gaan bloedvlekken goed uit de kleding wanneer je ze met een regulier wasmiddel wast op de maximum temperatuur die in het label staat...

Verder kun je inderdaad de bovenstaande methodes proberen...

Pas echter wel op met de zogenoemde vlekverwijderaars die je bij de drogist kunt krijgen. Controleer eerst even of dat deze inderdaad voor de (be)kledingstof te gebruiken zijn. Er bestaan een slordige 130 verschillende vlekkenverwijderaars van het merk/producent Citin...

Wanneer het gaat om vloerbedekking of bekleding van meubels, of auto stoel/bank dan moet je oppassen met de vlekverwijderaars. Doe alles, of accepteer dat je een kleine plaats krijgt die schoon is ten opzichte van de rest...

Tot slot kun je de meest effectieve methode proberen. Huur/leen/koop een stoomapparaat en stoom de vlek eruit. Hierbij geld echter de zelfde toepassing als bij vloerbedekking, bekleding van meubels, of auto stoel/bank. Doe alles, of accepteer dat je een kleine plaats krijgt die schoon is ten opzichte van de rest...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Giet wat melk over de vlek.
Dep met een propere doek.
Was de stof daarna in de wasmachine.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Melk is een huismiddel dat gebruikt wordt bij het verwijderen van inktvlekken.
Met zout, dit zuigt het bloed op
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eerst in koud water laten weken. Je kunt de vlek insmeren met ossengalzeep of vloeibaar wasmiddel en dan wassen. Als de vlek er niet uit is: Niet drogen! Herhaal de behandeling.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dit komt regelrecht van een huishoudelijke site dus lijkt mij wel te kloppen...
Altijd koud water en zout; simpel en effectief. Daarna gewoon wassen. Als de stof het toelaat kun je het ook met Biotex laten inweken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zout werkt wel bij wijnvlekken, maar niet bij bloed.
Als je een kleine bloedvlek op stof hebt, bijvoorbeeld omdat je met naaien in je vinger hebt geprikt, dan is een beetje spuug op de vlek voor hij indroogt een goede manier. In speeksel zitten enzymen die bloed afbreken.
Bij een verse, al droge vlek is de oplossing water met zout (zoals hier al genoemd) de beste oplossing. Een vlek die al zo oud is dat hij 'geoxideerd' is, kun je met vlekkenmiddel proberen weg te krijgen, maar vaak lukt dit niet meer. Dan moet je met de vlek leren leven...