Mijn Riphsalispilacarpa heeft lange uitschieters moet je die verwijderen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Nee, die MOET je niet verwijderen ; dat zijn de uitlopers waarmee de plant zich normaliter uitbreidt, de kinderplantjes of stekjes zeg maar, zoals de meeste hangplanten die vormen. Je kunt ze verwijderen en proberen te stekken zodat het zelfstandige planten worden, je kunt ze verwijderen als je ze niet mooi vindt en de plant een betere vorm wilt geven, of je kunt ze gewoon laten hangen. Dan vallen ze er op den duur vanzelf af. Maar je MOET niks. De plant zelf lijdt er niet onder ofzo ; het is de natuurlijke vermeerderingswijze, en daar HOEF je niet per se in in te grijpen. Hangt er een beetje vanaf ook of je de uitlopers lelijk vindt.

Voor kwekers is het wel de bedoeling deze uitlopers zo snel mogelijk te spenen om zo weer nieuwe planten te krijgen, maar als je er gewoon voor de lol een voor het raam hebt hangen, is dat geheel en al aan jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik neem aan dat je de Rhipsalis Pilocarpa bedoelt.

Volgens mij hoef je de uitschieters niet te verwijderen, maar kan het ook geen kwaad dit wel te doen.