Wat is aan te raden voor de verwarming van een koude zolder?

Korte situatieschets: we hebben een goede cv en het huis is warm op de zolder na. Daar is wel één cv maar die slaat meestal niet aan omdat de thermostaat in de kamer zit. Ik heb een elektrisch kacheltje (2000 Watt) maar ben niet zo tevreden hierover. Ik hoor veel verhalen over petroleumkachels, in hoeverre is dat aan te raden? Zou een verhuurder hier een probleem van kunnen maken?

De oppervlakte die ik wil verwarmen is zo'n 6 bij 3 meter en ong. 2-3 meter hoog. Pakweg 50 m3 dus. Ik beschik over voldoende stopcontacten en ik heb één klein raampje in een nagenoeg niet geïsoleerd, schuin plafond.

Ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen en tips. Alvast hartelijk dank!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
2.4K

Antwoorden (1)

volgens een warmteberekening voor een zolder die niet geisoleerd is,
zou je ongeveer 4000 watt nodig hebben om deze goed tot 20 graden te kunnen verwarmen, hierbij moet de radiator onder het raam geplaatst worden om koudeval tegen te gaan.
een thermostaatknop werkt alleen om de radiator open en dicht te laten gaan bij een ingestelde temperatuur op de knop. deze laat niet de cv ketel aan en uit slaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Wim82
"Radiator thermostaatknop ............deze laat niet de cv ketel aan en uit slaan." Klopt, maar dat is geen probleem. De cv ketel slaat dan uit op de op de ketel ingestelde maximale watertemperatuur.