Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk dier zou mij geprikt kunnen hebben?

ik heb op m`n arm een blauwe plek met daarin een zwart puntje.
ik dacht aan een teek maar volgens mij geven deze een rode kring??

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Als een teek je bijt, dan kan hij de ziekte van Lyme overbrengen. Een tekenbeet zou kunnen, maar dat is inderdaad vaak rood. Het kan wel de kleur rood/blauw hebben. Let ook op andere verschijnselen die bij Lyme kunnen horen: een grieperig gevoel, eventueel met koorts, hoofdpijn en gewrichtspijn. Vermoed je dat je de ziekte van Lyme hebt, dan is het verstandig om naar de huisarts te gaan. Zonder behandeling met antibiotica kan de ziekte van Lyme in een later stadium namelijk chronische klachten veroorzaken aan hart, zenuwstelsel, gewrichten en huid. Er kan sprake zijn van verlamming van gezichtsspieren, heftige pijn aan een arm of been, dubbelzien, krachtverlies in benen, pijnlijke of gezwollen gewrichten, neiging tot flauwvallen en hartritmestoornissen. De diagnose is meestal niet eenvoudig omdat Lymepatiënten vaak vage klachten hebben.

Een blauwe plek kan ook duiden op een allergische reactie op een insectenbeet of -steek. Als dat zwarte puntje een angel is, dan moet je die proberen eruit te schrapen. Niet met een pincet, omdat je dan het overgebleven gif uit het gifzakje zou kunnen drukken, in je huid. Let wel goed op, als het een allergische reactie is moet je wel naar de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vraag het snel even aan de dokter, dat is mijn antwoord!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing