Wat is dit voor een beestje? (ongedierte) Zie foto.

Dit beestje liep in mijn slaapkamer, over mijn matras.
Het is ongeveer een halve centimeter groot.
Wie weet wat het is??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Dit diertje is een wants; het is een insect en hoort bij de halfvleugeligen (Hemiptera). Dat kun je ook mooi zien op jouw foto' s waar goed te zien is dat de vleugels gedeeltelijk verhard zijn. Bij kevers is 1 paar vleugels in zijn geheel hard geworden (de dekschilden). Het zal je weinig kwaad doen, hoewel er wantsen zijn die kunnen steken; je kunt het beestje gewoon buiten zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!
Het is dus niet de gevreesde bedwants??
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het net even gecheckt, de bedwants ziet er echt behoorlijk anders uit. Kijk anders even op wikipedia -- bedwants en vergelijk de afbeelding met jouw beestje.
Dat is een wants. Mogelijk een Rhopalus subrufus. Maar er zijn meerdere soorten die erg op elkaar lijken. Een Scolopostethus grandis kan het bijvoorbeeld ook zijn.
Amadea