Dan is het raam kapot, want dan zit er ergens een lek. De ruit vervangen is het enige dat je er aan kunt doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb je vraag nog een keer gelezen, en kan hem ook interpeteren als ": aan de kant van de kamer" .

In dat geval is de luchtvochtigheid in huis gewoon relatief hoog, en slaat neer op het relatief toch wat koudere raam. Net zoals wanneer je op een ruit ademt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niesje1973
9 jaar geleden
Aha... Dus was drogen in die kamer veroorzaakt waarschijnlijk het probleem........
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan heel goed ja ;bij mij is het ook in de badkamer het ergst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou ik heb af en toe ook condens op dubbele ramen (bijv. nu met die mist) alleen in de serre, dus geen sprake van hoge luchtvochtigheid, maar mijn ramen zijn niet lek! Ik denk dat dit komt dat het komt door de hoge luchtvochtigheid buiten en de relatief hoge warmte binnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij HR+ glas komt soms damp op de buitenzijde. Dat glas isoleert zo goed dat het langs de buitenzijde de buitentemperatuur aanneemt en dan komt er condens op als het erg vochtig is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@tTjidske ; nee, als ze lek zijn zit het condens IN het raam, aan de binnenkant, dus TUSSEN het glas. Condens aan de binnen- en buitenkant kan nooit kwaad. Zie de link die ik heb geplaatst.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
@Evarist Ik heb ook condens aan de buitenzijde van mijn raam. Dat heb ik nog nooit mee gemaakt. (Nieuwbouw woning)