Hoe kun je het beste een beugel bh wassen?

Ik heb al heel wat geprobeerd: Met de hand, in een speciaal netje, in een speciale wasbol (die gaat steeds open tijdens de was) uit pure wanhoop ook zo wel eens de machine gedaan. Door het benauwde weer was ik nu vaker mijn bh`s maar hoe houd ik ze mooi en de beugel heel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Gewoon in zo'n wit waszakje met een ritssluiting. Deze gaat tijdens het wassen niet open en mocht de bh dan toch kapot gaan door het wassen dan kan het je andere kleding of wasmachine niet beschadigen! Heb dit zelf wel een keer meegemaakt.. best zonde al die krassen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik heb een waszakje met rits. Die gaat niet open in de machine.
Dat de beugel uiteindelijk breekt heeft volgens mij niks met het wassen te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met rits heb je ze iig bij V&D.
In het waslabel van de meeste beugelbh's staat dat deze niet mogen worden gewassen in wasmachines.
Maar het kan wel hoor ga op zoek naar een waszak(je) die je met een rits kan afsluiten die gebruikte mijn ex-vriendin ook en nooit geen last mee gehad.
Volgens mij verkoopt de blokker of de hema dat wel en anders op zeker bij een goeie lingeriezaak te verkrijgen

Toegevoegd na 1 minuut:
zat me antwoord in te tikken en zie nu dat Mlein38 je ook het advies heeft gegeven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat het beste in de vaatwasser! Dat lijkt een vreemd verhaal voor een techneutkerel maar dit werkt echt wel.
Wel moet je een paar voorzorgen nemen dus de bh's plat in de lade's netjes naast elkaar, de bandjes aan de laderand laten afhangen zodat de sproeiarm niet vastloopt en de spotgoedkope 1-kleur zeeptablet snij je even doormidden en gooi die gewoon onderin (niet het zeepbakje gebruiken), verder max 40 graden dus dat gaat op het voorwasprogramma dat ook 1x naspoelt, dan hoofdprogramma 70 graden overslaan door gewoon de knop door te draaien naar het eropvolgende koudwaterprogramma, het glansspoelprogramma is 60 graden dus dat ook doordraaien. Uiteraard niet het glansnaspoelvakje vullen maar dat deed toch niemand al.
Het voordeel van spotgoedkope vaattabletjes is dat er met zuurstofbelletjes wordt gewassen en je bh'tjes worden weer sprankelend wit, echt witter dan wit.

Uit je vraag begrijp ik ook dat bh's vaker wassen echt noodzakelijk is en dat klopt wel: nooit langer dragen dan 4 uur achtereen en dan beslist wisselen! Eén van de belangrijkste oorzaken (zeker 48%) van borstkanker is nog altijd het niet tijdig wisselen met een schone bh: dat onderzoek stamt nog uit de jaren '60er.
Overigens zijn met een vaatwasser opeens meer dingen wasbaar zoals laptoptassen, kunstgebitten, sommige schoenen zoals gympies, horloges, sieraden, etc.
Mocht je nog geen vaatwasser hebben dan mis je niet alleen het dagelijkse gemak ervan maar ook een flinke besparing op de energierekening: een vaatwasser is echt het énigste apparaat dat werkelijk geld opbrengt: dat gelooft niemand tot je hem een jaartje hebt want dat scheelt zichtbaar stukken op de eindafrekening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
was zakjes zijn te halen bij onderandere blokker marskramer etc. je heb ze ook met een kraal er aan, die duw je dan aan. werkt perfect. eerlijk gezegd was ik mijn dure bh's braaf met de hand. blijven ze t aller mooist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon in de wasmachine. Regelmatig even de uiteinden van de beugel nakijken op dun geworden stof, zodat de beugel dr niet uit komt. Fijnwasmiddel voor de kanten bh-tjes en witte waspoeder voor de sportbhtjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfde probleem gehad. Doe het nu over de handwas. Geen problemen meer. Als je dat regelmatig doet, zijn ze goed schoon en blijven ze mooi.