Is er verschil in kwaliteit tussen handdoeken?

Bij de Action kost een badlaken zo'n 3 euro en bij de Bijenkorf kan het oplopen tot 25 euro per badlaken.
Zo op het oog zie en voel ik het verschil niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
6.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja enorme verschillen . Goedkope handdoeken zijn niet altijd slecht ik zag pas redelijke kwaliteit's handdoeken bij de Ikea voor 2 € of zo iets . Dure handdoeken wegen veel meer slijten minder en houden hun weefsel beter vast na vaak wassen . Verkleuren doen ze allemaal .
Ritsuka
9 jaar geleden
Die van de Action komt de eerste paar keer heel veel pluis van af, niet fijn afdrogen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is verschil in kwaliteit , maar dat verschil is niet zo groot. De dure misschien twee keer zo goed, of drie ,maar niet acht. Ik geef zelf overigens de voorkeur aan de ' mindere' kwaliteit, die drogen beter en blijven niet van die dikke zachte, nauwelijks absorberende pakken in je kast. Hoe dunner hoe liever.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kwestie van uitproberen wat je zelf het prettigste vind. Waarbij je dan beter bij de goedkoopste kan beginnen ;)

Het beste antwoord

Ja er is verschil in kwaliteit.. verschil zit in weefsel en gewicht. Kijk maar s bij de hema bv daar staat op de kaartjes altijd de grote vd handdoek en de grammen. Wat je fijn vind is ook persoonlijk, sommige mensen houden van dikke handdoeken. Andere willen liever dunner. Handdoeken slijten altijd door het wassen. Dus als ze al dunner zijn slijten ze sneller.
Verder heb je nog verschil in merk. Een dure sea horse handdoek hoeft niet petse betere kwaliteit te hebben dan een goedkopere variant met dezelfde dikte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja er is verschil.
Allereerst betaal je ook voor de naam/het merk. Zo zijn er bijvoorbeeld theedoeken van het ijzersterke merk "DDDD" [4 of 5 D's] die erg goed zijn. Maar dat heb je in handdoeken ook. Bij de Action zul je handdoeken kopen die niet direct erg slecht zijn, maar ik zal daar nooit een handdoek kopen. Wel een rolletje plakband of vuilniszakken.
Waar je bij de Bijenkorf op kunt rekenen is een kwaliteit die zeker beter is, maar ook dat je er iets meer voor betaalt.

Waar ik zou gaan kijken is bijvoorbeeld bij de HEMA. Een goede winkel met spullen die kwalitatief goed zijn tegen een prima prijs.

Op dit moment zou ik even bij Albert Heijn gaan kijken, zij hebben een aanbieding van handdoeken voor ca. €6 [?], zeker de moeite waard om even langs te gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Ik kan het juist afraden om plakband en elastiek bij de Action te kopen. Heb daar zeer slechte ervaring mee. Reparatieplakband laat al na een paar dagen los. En elastiek is na een paar maanden z'n elasticiteit verloren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De Doek Die Direct Droogt....5xD dus. Oja en schriften moet je er ook niet kopen zegt mijn zoon.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik heb een paar keukenhanddoeken van Action, eigenlijk zijn die heel goed. Heb ze al een jaar of 3 en ze zijn prima...gaan ook in de droger. Een paar handdoeken die ik heb van V&D doen het erg slecht moet ik eerlijk zeggen.
http://www.vd.nl/wonen/badkamer/badtextiel/handdoeken/v-en-d/baddoek-soya/g20513725?fh_location=%2F%2Fcatalog01%2Fnl_NL%2Fcategories%3C%7Bcatalog01_wonen%7D%2Fcategories%3C%7Bcatalog01_wonen_wonen_badkamer_badkamer_badtextiel%7D%2Fcategories%3C%7Bcatalog01_wonen_wonen_badkamer_badkamer_badtextiel_wonen_badkamer_badtextiel%7D%2Fbrand%3D%7Bv26d%7D&fh_refview=lister&fh_lister_pos=4&sitetype=web&fh_secondid=g20513725 (Achterlijk lange link) deze handdoeken gaan bij de band helemaal in elkaar zitten. Dan heb je dus aan de rand is hij breed, bij de band trekt hij in elkaar dan weer breed dan de volgende band trekt hij weer in elkaar en het randje is weer normaal.