Bestaat er een manier om een kamer op natuurlijke manier te verwarmen?

Dus gratis eigenlijk...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zet je koelkast in de kamer ! :) ja wel dicht houden . Veel elektrische apparaten geven warmte af . Maar wat Marleen schrijft is beste . Nee geen natuurlijke bron te bedenken ja de zon in huis en hou de kou buiten .
Ritsuka
9 jaar geleden
Kamer op het zuiden en de grodijnen overdag open en zodra het donker word gelijk dicht om de warmte te vangen.

Antwoorden (2)

Voor niks gaat de zon op, dus helaas, echt gratis verwarming zit er niet in. Er zijn wel een paar dingen waar je meer of minder invloed op hebt om je stookkosten in elk geval zo laag mogelijk te houden.

Zo heb je geluk als je een tussenwoning hebt met buren die het graag (erg) warm hebben, of een groot raam op het zuiden (dat is de enige echt gratis warmte die je krijgt).
Ook met veel mensen in een kamer zitten helpt goed ; dan zul je weinig bij hoeven te stoken. Maarja, die moeten allemaal wel weer eten en drinken ; ook niet gratis.
Zorg dat je kamers/ ruimtes niet te groot zijn, deel ze eventueel op, gebruik dikke tapijten en gordijnen en gestoffeerde meubels, die allemaal veel warmte vasthouden.

Zelfs de kleur van je kamer en inrichting kan invloed hebben op in elk geval hoe warm de ruimte VOELT. Een blauwe/ paarse / zwarte kamer of een oranje / bruin / gele scheelt zo een paar graden in je waarneming.

Het beste werkt echter uiteindelijk de persoonlijke aanpak : kleed je op de temperatuur. Draag een trui, een vest, zorg voor warme voeten, en als je stil zit, trek een dekentje over. Dat een goed geïsoleerd huis voordeliger is, spreekt voor zich. Maar het kan even duren voor je de investering er uit hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met waxinelichtjes en bloempotten: http://m.instructables.com/id/Flower-Pots-Tea-Lights-Heater/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
klopt, maar best ongezond.
Frimu2
9 jaar geleden
En waxinelichtjes kosten ook geld
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wou ik net zeggen ; maar waxinelichtjes zijn niet gratis.