Kunnen we nog wel op dit waterbed slapen?

Wij hebben een waterbed van iemand gekregen. We hebben helemaal geen verstand van waterbedden en ook nog nooit een gehad. Degene waarvan we het bed hebben gekregen heeft het bed gewoon leeg gelopen, hij had dit al 3x zo gedaan. Wij hebben het bed gister in elkaar gezet en gevuld, maar de stabilisatiematten liggen nu als een prop in het bed. Kan dit nog goed komen? En wat kunnen we hier eventueel aan doen? Is er iemand die dit ook gehad heeft? We hebben er vannacht op geslapen em verder geen last gehad van de prop en het bed lag vrij snel stil na beweging. Kunnen we er ook zo op slapem zonder het effect van de matten? Of is dit heel slecht?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Stabilisatiematten zorgen er voor dat de deining van het water minder wordt.
Als ze in een prop op de bodem liggen dan werken ze uiteraard niet meer zoals ze zouden moeten.
Je zou bij een speciaalzaak moeten vragen wat je hier aan kunt doen. Die matten schijnen nogal kwetsbaar te zijn.

Maar als jullie lekker slapen op het bed dan is het prima. Er bestaan ook waterbedden zonder stabilisatiematten en daar is ook op te slapen. Uiteraard kun je er voor zorgen dat een waterbed meer naar wens ligt door er meer of minder water in te doen en door het bed bijvoorbeeld vaker te ontluchten (dan klotst het ook minder)

Let er wel op dat je poeder in het bed moet doen om algengroei e.d. tegen te gaan. Een waterbed heeft wel een beetje onderhoud nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is wel belangrijk dat deze matten mooi verdeeld in het bed zitten, het kan wel eens lukken door het bed half leeg te laten lopen en dan met schudden en kloppen om het op ze plaats te krijgen. veel succes.