Heeft iemand een goed idee voor een afscheiding in mijn kamer?

Ik woon op mijzelf en heb zegmaar een grote kamer waarin ik woon en slaap. De douche,keuken en wc zijn niet in die kamer maar die deel ik met iemand anders.
De kamer is vierkant en bevind zich in een souterrain, waardoor er maar een beperkte hoeveelheid licht is. Nu is het zo dat als je de kamer binnen komt, is rechts van mij het licht, drie ramen naast elkaar op één muur. En aan die muur staat mijn bed. Vlak bij de deur is de bank, tv, en eettafel. Nu wil ik eigenlijk doormiddel van een soort afscheiding, het deel van de kamer waar het bed staat, afscheiden van de rest van de kamer.
Maar dat wil ik dan het liefst door iets van een schuifwand of iets anders wat je bijvoorbeeld 's nachts even dicht kunt doen en overdag helemaal open. Want het probleem is dat als het dicht zou zitten of halfdicht, dat er maar heel weinig daglicht in de rest van mijn kamer en dat wil ik niet.
Mijn bed op een andere plek in mijn kamer zetten is geen optie want daar heb ik zelf natuurlijk ook al aan gedacht.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën.
Als iemand een oplossing weet wil je er dan bij zetten waar ik dat kan kopen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
2.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een gordijn zou wel een optie zijn.
Antoni
9 jaar geleden
Met het woord "kamerscherm" is via Google vast wel een oplossing te vinden.

Antwoorden (3)

Mogelijk is de Kallax kast van Ikea een oplossing, deze is groot genoeg om je slaapplek te verstoppen en laat door de open vakken licht door, waar je eventueel decoratieve vazen of iets dergelijks in kan zetten. Ook kun je bijvoorbeeld de open vakken gedeeltelijk sluiten met laden en deuren van hetzelfde systeem. De kasten van Kallax zijn er in verschillende maten, ook zijn er wielen voor onder de kast te koop, zodat je de kast eventueel weg kan rollen.
Ook de paneelgordijnen van Ikea zijn ideaal voor het probleempje waar jij mee zit, je kunt ze indien gewenst open of dicht schuiven, ze zijn betaalbaar en geeft een strak resultaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou een gordijnrail in het midden van de kamer kunnen aanbrengen en daaraan een gordijn van doorschijnende stof hangen. Deze laat dan toch nog wat licht door en je kunt hem open en dicht doen. In de bijgevoegde bron vind je wat afbeeldingen van dit idee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou een kamerscherm neer kunnen zetten. Deze hebben ze o.a. bij ikea in verschillende materialen (lichtdoorlatend of juist niet, stof of bananenblad etc.). Het kamerscherm kan je inklappen als je het niet wil gebruiken. Dit is erg handig in een kleine kamer. je kan ook zelf een kamerscherm maken en dit versieren in je eigen stijl.