hoe zitten de TV kabels aangesloten op deze afb.?

Het komt binnen op het kastje links. Dan zie je een kort draadje lopen naar het kastje recht bovenin. Hier komt ook ineens een internet kabel uit, die naar de router gaat. Wat is dit voor kastje? Er gaat dus een TV kabel heen en in, er komen dan 2 inelternet kabels, 1 naar router ander naar internet kabel splitter. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kabelmodem?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
studentenhuis?
Die data/tv/radio aanwijzingen hoef je (meestal) niet serieus te nemen. Dat staat er (meestal) op zodat mensen weten wat waar in moet. Lekker zooitje, maar toch gedeeltelijk met goeie stekkers e.d. Volgens mij kan je dat korte snoertje rechts vanaf "radio" naar dat verdeelblokje weg halen.
Bij verdeelblokje kost link in het middel (bij IN) als het goed is een signaal binnen vanaf de versterker. Wat je met 2 internetkabels bedoelt begrijp ik niet.
Ik zie 1 data kabel (die helder witte)
meer foto's?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
*kost link =komt links
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
klopt het is maar 1 internetkabel. De meest rechtse (internet)kabel is dus een radio kabel, die naar de splitter gaat. Ja, sorry in mijn woordenboek is dat een internetkabel, met een dunne pin en een schroef omhulsel. maar wat bedoel je met het verdeelblokje en de versterker? sorry voor mijn naïviteit hoor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
versterker: links onderin, met als ik het goed heb een elektriciteit-snoer eraan
verdeelblokje: dat metalen blokje rechts onderin:
http://www.obi.de/decom/product/Verteiler_4-fach_5_F-Buchsen_VTF7824_221/2368520
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oja: die witte helder is ook een coax kabel, maar om het overzichtelijk te houden heb ik die maar data genoemd.
Voor zover ik kan zien zijn alle kabels coax kabels.
(op 1 elektriciteitssnoer na)

Het beste antwoord

Die eerste kabel is geen tv-kabel, maar een verlengstuk van de kabel die van de provider naar jouw pand gaat.
Dat kastje rechtsboven is een splitter. Daar worden signalen met verschillende frequenties uit elkaar gehaald.
Een van die signalen gaat inderdaad naar het modem, die het uitsplitst naar telefoon en pc.
Een ander signaal is bestemd voor de decoder en tv, en eventueel je tuner. In dat geval kan er nogmaals een splitter achter zitten.
Met dit rommeltje zou het me wel verbazen als alles vlekkeloos verloopt.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké, inderdaad ja. Het is inderdaad een rommeltje, zoals de rest van mijn nieuwe huisje haha, maar gelukkig werkt het allemaal tot zover ik weet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe zou ik beter aan kunnen sluiten dan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alles goed aangesloten. Radio eruit. Splitter op de goede plaats. Klaar. Toppie.