Wat voor insect is dit?

Een vlieg met een driehoekige vleugel? Weet iemand wat voor een beest dit is?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik kom er nu achter dat de foto ondersteboven staat, maar weet niet hoe ik dit verander.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
1.3K
Cryofiel
9 jaar geleden
Ziet eruit als een insect dat zijn vleugels nog niet geheel onder zijn dekschilden heeft opgevouwen.
Poet
9 jaar geleden
Het is een wants.
http://zoom.nl/foto/full/macro/wants.1165750.html?object=user&object_id=55212

Het beste antwoord

De kleur en het patroon op het schild is helaas niet goed te zien, maar hij lijkt veel op een Pentatoma rufipes. Een roodpootschildwants, soms ook boswants genoemd.

Toegevoegd na 9 minuten:
De meeste wantsen hebben twee soorten vleugels. De voorvleugels zijn taai en dik, de achtervleugels zijn vliezig en vaak doorzichtig. De verharde vleugels dienen ter bescherming en de vliesachtige vleugels worden gebruikt om te vliegen. De verharde voorvleugels worden tijdens het vliegen vaak omhoog geklapt. De vleugels worden in rust plat over elkaar gevouwen.
Amadea
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
+ plus
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dankjewel