Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Maken slakken geluid?

Er zitten echt heeeel veel slakken in m'n tuin, en ik vroeg me ineens af of ze geluid maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat vroeg ik me ook af. Waarom ga je niet naar buiten en naar slakken proberen te luisteren? Dan mag je ons vertellen of je hen kan horen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan best zijn dat ze geluid maken dat je met het menselijk gehoor niet kan horen. Zijn nog meer van die dieren namelijk;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh, je bedoelt dat. Dat is nog lastiger. Slakken maken in principe geen geluid, want zij hebben geen stembanden, alleen hun handelingen maken wel geluid. Bijvoorbeeld bij het eten, glijden over bepaalde oppervlakte, of dergelijks. Zij communiceren elkaar niet via de geluid, maar zij maken met de twee tentakels op hun hoofd gebruik van om de informatie uit de lucht te halen en ook hun slijmen voor bepaalde sporen achterlaten.
Maar zelfs ik weet niet precies wat voor informatie zij uit de lucht halen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Slakken maken wel geluid, maar niet met hun stembanden. Je kunt ze horen knagen aan blaadjes, en soms maakt dat best veel geluid, afhankelijk van het soort blad.
(Ik heb wel eens enn "HUH?wat hóór ik noumoment" gehad. Ging op zoek naar een knagende muis of zo, maar het waren slakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks!! Was er echt benieuwd naar! Gek dat niet alle dieren geluid van zichzelf kunnen maken.. Haha!

Andere antwoorden (1)

Ja je kan slakken echt horen eten. Vooral als je ze witloof geeft dan is het een "krunch krunch"

Verder zijn de gebruikelijke geluiden van mijn slakkenbakje
Een 'bonk' of 'tock' als eentje omlaagvalt ( gelukkig is het zachte ondergrond )
En het geluid dat je kan maken als je, je lippen in de mond zuigt en dan lostrekt ( maar dan veel stiller ) als ze hun ademgat even sluiten en terug openen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing