Wat kan ik doen tegen een kras in het laminaat?

De kras is ongeveer 30 cm lang, deze is helaas ontstaan door het schuiven van een meubelstuk.

Wie heeft een goede tip voor mij om de kras in het laminaat weg te werken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.7K

Het beste antwoord

Laminaat heeft meestal een afwerklaag. Het ligt aan deze afwerklaag of je iets aan de krassen kunt doen. Het beste kun je informeren bij de leverancier. Die weet precies uit wat voor materiaal jouw laminaat bestaat en of er een middel is om de krassen bij te werken.

Toegevoegd na 2 minuten:
er is speciale reparatiepasta voor laminaat

Toegevoegd na 25 minuten:
ColorFill reparatiepasta
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vloeibaar hout misschien?

Andere antwoorden (5)

Smeer houtlijm van dezelfde kleur als het laminaat in de kras en veeg het af met een doekje. Zo wordt de kras opgevuld. Je zult het helaas altijd iets blijven zien.

Als je nog een plankje over hebt, zou je de beschadigde plank kunnen vervangen, maar dat is veel werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn zusje had een kras in haar parket, ook door een meubelstuk. Zij heeft dit weggewerkt met blanke nagellak.
Maar het hangt natuurlijk wel van de kleur van je laminaat af : haar parket is 'blond', en de kras werd grijzig door ingelopen vuil. Eerst de kras goed schoonmaken en laten drogen. Het moet af en toe herhaald worden, omdat de nagellak natuurlijk slijt, als je eroverheen loopt met schoenen en zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik doe dat ook met blanke nagelak...+
Gewone houtlijm vult de kras en droogt transparant op. Dat is ideaal bij laminaat waarvan de bovenste slijtlaag ook transparant is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt tubes met een bepaalde pasta in verschillende kleuren kopen om dit te verhelpen. Vraag ernaar in de winkel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben donker laminaat. Hadden kras en kleine stukjes uit de toplaag. Wij hebben dit opgevuld met kneedbaar hout, tube van Alabastine. Kost iets van 5 euro of zo. Is in de bouwmarkt te verkrijgen en in verschillende kleuren. Repareert scheurtjes en gaatjes tot 1 cm. Je ziet er hierna (bijna) niet meer van.