huis verkocht en daana een prijs afgesproken over gordijnen, hoe word dit verrekend?

Word dit in de afbetaling door berekend of krijg ik dit contant?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (4)

Je hebt zelf met de koper een afspraak dus had je ook een afspraak moeten maken over de betaling. Dat gaat niet van zelf. Dus even een afspraak maken met je koper.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke + zo simpel is het leven. Een huisverkopen doen ze als een broodje kaas, en een simpele afspreek vergeet men te maken? Soms...
Toen wij ons huis kochten hebben we ook het een en ander overgenomen. Dit hebben we gewoon aan de verkoper betaald. Contant.
Voor de overdracht hebben wij het geld overhandigt. Over het hoe en wanneer moet je zelf even met de koper afspreken.Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een huis te koop staat dan moet alles wat "spijkervast" is erin/eraan blijven dus ook de inbouwkeukenapparatuur mag je niet verwijderen maar weer wel de opgehangen lampen.
Gek genoeg vallen vitrage en gordijnen wel degelijk ook onder het begrip: "spijkervast" - maar niemand houd je natuurlijk tegen als je dure vitrage door iets goedkopers vervangt mits het er maar wél hangt. En het moét, echt
want zonder gordijnen mag een koper zomaar honderden guldens van de overeengekomen overdrachtprijs aftrekken.
Bij huurpanden gelden overigens heel andere normen: hier moet je een pand in dezelfde staat terugbrengen als waarin je het aantrof: soms moet je alle verbouwingen eerst nog uitbreken - en bij bedrijfspanden met inpandige woning is het weer anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het valt aan te raden dit cash buiten de koopacte om te doen.
dat scheelt je 6 % overdrachtbelasting.
Je kan hier zelf een koopcontract voor af laten tekenen.
Ofschoon gordijnen inderdaad nagelvast zitten kun je dit apart afrekenen.
Alle overnames buiten de koopacte om maken het belastbare aankoopbedrag van de woning lager.
Wel is het zo dat de zekerheid van levering dan buiten de notariele acte vallen en derhalve is wanprestatie slechter hard te maken.
In de betaling staat het dan volledig los van de levering van de woning op zich.
Spreek de dingen dus goed af.
Misverstanden kunnen vervelende gevolgen hebben