Kan ik dat water voor de plantjes gebruiken?

Het water dat wordt opgevangen in mijn condens wasdroger.
Dat is al snel een liter bij elkaar als het niet meer is.
Of zit dat vol met dodelijke stoffen voor de plant.
Zou wel wat schelen in water gebruik als het straks weer volop zomer is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1K

Het beste antwoord

ik heb ook een droger en op mijn opvangbak staat duidelijk aangegeven dat je het kan water kan gebruiken om de planten water te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus het kan wel?
Welk merk en type wasdroger is het?

Andere antwoorden (5)

Denk niet dat er voldoende voedingsstoffen overblijven. En water besparen kan je door warm water op te vangen als je heet water gebruikt uit de kraan. Doe ik ook altijd.
Als je dat water wil besparen? Gooi het in de toiletbak!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen wij onze eerste droger kochten, werd gezegd dat we dat beter niet konden doen. Het is vergelijkbaar met gedestilleerd water. Er zitten geen (nauwelijks) mineralen en dergelijke in. Afgezien van het feit dat het dus geen voedingsstoffen bevat voor de plant, heb je zelfs nog wel kans dat er juist voedingsstoffen aan de plant worden onttrokken. Om die reden mag je het in ieder geval ook niet zelf drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt dat water goed gebruiken, het bevat in ieder geval geen kalk dat voor de meeste planten in de hoeveelheid dat in ons drinkwater zit te veel is
de grond bevat normaal voldoende zouten in het bijzonder de nitraten die dan juist goed oplossen in dat water uit de droger
het water lijkt ook op gedestilleerd water
je mag het zelf niet drinken omdat er gemakkelijk kalk in oplost dat dan uit de botten komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bewaar het voor mijn stoomstrijkijzer, heb nooit verkalking op die manier!
Natuurlijk kan het bij de plantjes, maar er zit niets meer in aan mineralen, dus is het alleen vocht dat ze krijgen.
Voor de planten is het beter om je gieter gevuld te hebben staan met kraanwater of nog beter, regenwater als je een regenton hebt. Door het te laten staan in de gieter, is het ook goed op kamertemperatuur.
amc
13 jaar geleden
Ik geef al jaren mijn planten water uit de droger.