wat voor een insect is dit ?

Toegevoegd na 8 minuten:
het is geen spinnetje voorste pootjes zijn geen pootjes dus 6 poten dus geen spin.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Lijkt op een springspin
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad. +1
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat denk ik ook. De foto is te vinden op: http://safari.zog.org/springspinnen.cfm Er staat bij dat ze niet bang zijn van grotere prooien. Mijn kat probeerde er pas één te vangen. Geschrokken sprong mijn kat opeens achteruit. Ik wist eerst nog niet wat het was. Een muis??? Waar schrikt mijn stoere kat zo van? Een piepklein spinnetje. Mijn kat heeft nog heel vaak op wacht gezeten bij de kast om het monster te vangen. Die zat al lang in de gordijnen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Yep, dat is het nuttige beestje +
Het is een Schorsmarpissa.
Inderdaad een jachtspin en een springspin.
Wel een beetje schuw. In tegenstelling tot de zebraspin, die erg nieuwsgierig is. Als je die met je hand benadert zie je zijn oogjes er op richten, en springt er zelfs op.