De wielen van mijn handmatige grasmaaier blokkeren volledig. Iemand een idee waaraan dat ligt en hoe het kan verholpen worden? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
12.6K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk staat het mesblad te dicht op de maai-rol. Je kunt dit controleren door de maai-rol met de hand proberen te draaien.(voorzichtig met de vingers) Als dit niet lukt, of met veel moeite, dan staat het mesblad te strak op de maai-rol. De wielen blokkeren dan ook want die drijven de rol aan. En als die rol niet wil draaien, dan draaien de wielen ook niet. Als het goed is, zit er links en rechts naast het mesblad een stelschroef waarmee je het mesblad strakker-of losser op de maai-rol kunt afstellen. als je deze een fractie losser zet, dan is het probleem misschien al verholpen.
Let op.... de maai-rol moet het mesblad wel iets raken (net als bij een schaar) anders krijg je geen snijdend effect. Maar niet te strak want anders blokkeert het weer.
Hoop dat het lukt.
Succes
Gr. Franz.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Franz, Hartelijk dank voor je antwoord. Alleen weet ik niet of het een oplossing biedt. Als je met verstelschroeven de twee schroeven bedoelt waarmee je de maaihoogte kan aanpassen, dan is dat niet de oplossing van het probleem, want dat heb ik geprobeerd. Is er nog een andere mogelijkheid, iets in de wielen zelf misschien? Ik heb dat nog al eens voor gehad nadat het een winter stilgelegen heeft. Maar dan krijg ik er met veel moeite wel weer beweging in en loopt hij na een tijdje weer vanzelf. Maar nu dus niet meer.
Goeie groet,
Pieter