Hoe kan ik een klacht indienen tegen de Geschillencommissie Wonen Zuid-Holland_Zuid?

Ik heb al diverse keren een m.i. zeer terechte klacht ingediend bij deze Commissie tegen het reilen en zeilen van de woningbouwvereniging die anders handelt dan ze gezegd en beloofd hebben en iedere keer wordt de klacht ongegrond verklaard.
De Geschillencommissie behartigt zogezegd de belangen van de huurders en tegen hun beslissing kan je weer niet bij hun in beroep gaan.
Wat dan? Zijn er nog andere mogelijkheden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als u vaak bot vangt, vraagt men zich af waaruit de vraag/klacht/bezwaar uit bestaat.
Pieter2011
11 jaar geleden
Die commissies zijn onafhankelijk: ze bestaan voor 50% uit mensen die het huurdersbelang vertegenwoordigen, 50% uit mensen namens de verhuurder en een onafhankelijk voorzitter, meestal jurist. Als je gegronde klachten hebt is publiciteit het meest effectief. Stuur brieven naar de leden van de Raadscommissie Wonen, plaats een ingezonden brief in kranten en benader lokale media en raadsleden, start een petitie op het internet etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaat het om achterstallig onderhoud van de woning die niet verholpen wordt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ha Maria16, Bedankt voor je vraag als reactie.
Zie mijn antwoord op de 2e reactie van crea.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb de reactie gelezen en volgens mij kun je hiervoor terecht bij bouw en woningtoezicht in je gemeente.

Het beste antwoord

Naar de rechter.

Houd echter hiermee rekening:
"5.2 De volgende geschillen worden niet door de commissie in behandeling genomen:
indien het geschil inmiddels ook aan de rechter, de
huurcommissie of een vergelijkbaar college door de klager
of corporatie is voorgelegd of door de corporatie in
handen van een deurwaarder of advocaat is gesteld, mits
daarvan voor de datum van indiening van het geschil
mededeling aan de klager is gedaan.
Een geschil kan wel in behandeling worden genomen
indien de klager het geschil aan een rechter heeft
voorgelegd met het oog op behoud van instantie en
tevens aan de betreffende rechter verzocht heeft de
behandeling in afwachting van de beslissing op het
geschil aan te houden;

o indien het geschil een bezwaarschrift tegen de
aangezegde huurverhoging betreft, of de hoogte van de
huur of de servicekosten;

o indien het geschil de wijze betreft waarop de corporatie
haar woonruimteverdelingsbeleid heeft uitgevoerd.
Het beoordelen van het woonruimteverdelingsbeleid van
de corporatie behoort tot de taken van de
Geschillencommissie Woonruimteverdeling.

o indien het geschil discriminerend van aard is in de zin van
artikel 1 van de Grondwet1.

o indien het geschil gericht is tegen beleid of een
bestuursbesluit met algemene strekking.

Indien het geschil later dan 6 maanden na het handelen of
nalaten van de corporatie is ingediend, wordt het geschil niet in behandeling genomen, behoudens in het geval dat de corporatie de indiening van de klacht heeft opgehouden."
(Uit het Reglement Geschillencommissie Wonen Zuid-Holland Zuid)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het enigste antwoord en ook best goed

Andere antwoorden (1)

Probeer het eens bij de gemeente, leg daar duidelijk uit wat je klachten zijn en dat ze daar niet op reageren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor uw antwoord.
Helaas reageert de Gemeente niet op een klacht die er onstaat zoals ik boven beschreven heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, maar ik begrijp nog steeds niet waar die klacht over gaat, heb je wel de juiste persoon bij de gemeente te pakken gehad?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan de hele geschiedenis vanaf de renovatie hier niet vertellen en er mag maar 1 klacht per keer behandeld worden bij die commissie en ik heb er 4 gehad waarvan 1 keer dat ik gelijk kreeg en dat ging over vuil wat van het dak kwam, maar dat was niet zo moeilijk om mij gelijk te geven, want er kwam toch nieuwe dakbedekking op.
En het is geen zaak van de Gemeente....daar ben ik allang geweest, maar die doen niets. Het is gewoon huurwoning van de woningstichting