Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wordt een huurcontract stilzwijgend verlengd?

Ik huur particulier een woning. Voor deze woning is een verhuurvergunning bij de gemeente aangevraagd en is er een contract opgesteld, beide voor de duur van 2 jaar. Nu is het zo dat afgelopen september mijn huurcontract afliep. Ik woon er nog steeds maar heb nog geen nieuw contract gekregen.. Aankomende maand wil ik gaan verhuizen. In het oude contract stond dat ik 1 maand opzegtermijn had. Is dit huurcontract stilzwijgend verlengd of hoe moe tik dat zien? Want ik wil dus de woning opzeggen.. maar weet niet of ik aan de opzegtermijn vast zit.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als jouw huurcontract verlopen is en de verhuurder heeft jou niet gezegd dat je moet vertrekken, dan is het contract stilzwijgend verlengd. Je opzegtermijn blijft 1 jaar, je zal dus als je in januari wil verhuizen, voor 1 december de huur op moeten zeggen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Oeps, je opzegtermijn blijft een maand, geen jaar, sorry foutje.
Je kunt ook als je eerder wil verhuizen, overleggen met je huurbaas, of het mogelijk is, dat jij een andere huurder zoekt, zodat deze je huur over kan nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Als je in januari wilt verhuizen moet je niet per 1 dcember opzeggen. Dan kun je per 1 januari je spullen niet meer uit het huis ophalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor 1 december Reddie.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding