Met welk huis-tuin-en-keuken materiaal kun je een stevig trommelvel maken?

Ik heb grote tapijtrollen van karton. Die zaag ik in stukken en wil er iets overheen spannen. Hoe kan ik iets gemakkelijk stevig aanspannen, en wat voor materiaal (het liefste effen) geeft het beste effect?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.9K

Het beste antwoord

Je kan ook een echte varkensblaas gebruiken.Ik herinner me dat wij dat als kind bij de meisjesgidsen deden.De blazen kon je toen bestellen bij de slager.Je moest ze dan eerst wel even schoonspoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet ze toch eerst een varken aanschaffe en dat thuis rond laten lopen,zodat het een huis,tuin en keukenvarken wordt.

Andere antwoorden (4)

Je kunt erg dun flexiglas (dat doorzichtige kunststof) gebruiken. Dat is flexibel. Wanneer je het op maat hebt geknipt/gezaagd/gesneden kun je dit er overheen spannen. bevestig de 'spanhaken' wel aan de onderkant.

Verwacht alleen geen mooi geluid. Dit is namelijk zelf moeilijk te doen. Al helemaal met karton.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien met 1 of twee vuilniszakken erover.Waar ik ook aan denk is een paar lagen behang eroverheen plakken met behanglijm.
Ben wel benieuwd wat het gaat worden en of het klinkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een natuurzeem. Zo eentje waar je de ramen mee lapt. Die kun je heel goed spannen.

Er zijn tegenwoordig ook zemen die van synthetische stoffen zijn gemaakt, sommige daarvan scheuren snel. Er is wel eentje (licht grijze) in afgesloten bus, deze zijn heel elastisch en goed uit te rekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oorspronkelijk, werden de trommelvellen gemaakt uit dierlijke huid.
In 1956, vond Evans het plastic trommelvel uit. Polyester vellen zijn goedkoper, duurzamer en minder gevoelig voor het weer dan dierlijke huidhoofden.
In 1957, ontwikkelden Remo Belli en SAM Muchnick samen een plastic vel (ook bekend als Mylar).

Ondanks de voordelen van plastic hoofden, gingen drummers toch weer over op het invoeren van dierlijk vel, zoals de groep Fife . De hoofden van huid worden gebruikt op de meesten hand trommels, het omvatten djembes, kader trommels en congas. Een ander gemeenschappelijk materiaal dat voor trommelvellen wordt gebruikt is aramid vezel, zoals kevlar.

Het stemmen
De „hoepel“ of de „rand“ kan van metaal, hout, of ander materiaal worden gemaakt. Het trommelvel kan met spanbouten, voorzien van klauwen aan de onderzijde worden vastgemaakt en daarna gespannen. Omdat het om een kartonnen huis gaat, zal de onderkant van het huis verstevigd moeten worden met een stalen of houten ring.