Waarvoor wordt dit mes gebruikt?

Ik vond dit mes op zolder, maar heb geen idee waarvoor een mes met deze vorm gebruikt wordt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt op een paletmes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als hij erg flexibel is zou het heel goed een fileermes kunnen zijn!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij is heel scherp, dus zeker geen paletmes !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja als het scherp is (niet te zien op de foto) zal het idd een fileermes zijn.
Bordensteker
9 jaar geleden
Het lijkt ook wel een beetje op een taartmes, althans, zo noemen ze enkele varianten met houten heft en gekarteld lemmet: http://nl.aliexpress.com/item/special-steel-cake-knife-MOQ-10-pcs/384940876.html , maar dat zal het dan dus toch wel niet zijn.
Ik noem het maar even ter vergelijking.

Het beste antwoord

Dit is een zalmmes.

Aan een kant geslepen en flexibel voor het fileren van de zalm het het snijden in dunne plakjes.

Hierbij een voorbeeld van een ander zalmmes (Zie bron)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat moet m zijn, top, bedankt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wees er zuinig op, zijn dure messen ;)

Andere antwoorden (1)

Dit is een fileermes.
Een fileermes is familie van een uitbeenmes. Ze worden dan ook vaak door elkaar gebruikt. Het dunne, flexibele lemmet zorgt ervoor dat vlees en vis heel dun gefileerd kan worden. Er kan dankzij het dunne lemmet goed gestuurd worden met het mes.