Hoe komt het dat het licht het niet doet?

Wat is er kapot op het moment dat:
- je je dimschakelaar aan zet en je lampen niet aan gaan?
- ook niet als je nieuwe lampjes erin stopt?
- ook niet als alle schakelaars in de meterkast gewoon werken

Ben benieuwd!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
2K

Het beste antwoord

In een dimschakelaar zit een eigen zekering die kapot kan zijn. De zekering ziet er uit als een glazen buisje van 2 cm lang en 0,5 cm dik met metalen uiteinden. Zekeringen zijn los verkrijgbaar bij o.a. Handyman, neem kapotte zekering mee voor juiste waarde. Bij muurdimmers kun je de draaiknop er af trekken, de zekering zit dan in een houdertje naast de as. Je kunt hem er zo uittrekken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Soms zit er zelfs een reserve zekering in het houdertje van een muurdimmer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Juist. Het enige goede antwoord. plus van mij
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Super, dankjewel!!!!!

Andere antwoorden (1)

Als het in bepaalde kamers is een zekering, bij een lampset met hallogeen een defecte Trafo ofwel Halogeen transformator wellicht.

Een halogeen transformator wordt ook wel een trafo genoemd. Dat wordt gebruikt om lampen in de kamer te dimmen door de spanning te regelen.