Van -30 tot + 30 zeker,als de -30 maar niet tijdens de bloei plaats vindt! Hoewel,de boom an sich kan daar wel tegen,maar zal dan geen vrucht dragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een appelboom kan tegen elke temperatuur die de buitenwereld heeft, waar die appelboom wortelt...
Als er bloesem kan het door nachtvorst de vruchtbeginsels wel kapotvriezen, maar de boom blijft leven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een appelboom is een liefhebber van een gematigd klimaat ( zeeklimaat) en voldoende vocht en dan ook nog het liefst in het laagland.
Hoe hoger de bergen in, hoe kleiner de boompjes en de vruchten, maar dat geldt voor al de bomen.
Hoe warmer en droger, ook hoe kleiner de vruchten.
Het lijkt me moeilijk om daarom een themperatuursgrens te stellen.
Als het in ons land - 20 graden is, is dat geen probleem.
Maar als het in maart, s'nachts 8 graden vriest en overdag bij felle zonneschijn 8 graden boven nul is, dan kan er heel veel schade ontstaan aan deze appelbomen.
In ons land tussen de - 20 graden en de + 35 graden is prima voor een appelboom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Appels worden verbouwd in een gebied van Zuid-Noorwegen tot het Midden-Oosten. Zuidelijker wordt het te warm en in Noord-Noorwegen overleven ze ook niet. In China worden veruit de meeste appels verbouwd.