Als je een huis hebt gekocht mag je dan wettelijk nog je huurhuis voor 2 a 3 maanden aanhouden?

Toegevoegd na 58 minuten:
Mbt hypotheekrenteaftrek. Aangezien ik nog moet klussen en dit naast me werk doe wil ik er 2 a 3 maanden vooruit trekken.

Toegevoegd na 58 minuten:
Mbt hypotheekrenteaftrek. Aangezien ik nog moet klussen en dit naast me werk doe wil ik er 2 a 3 maanden vooruit trekken.

Toegevoegd na 58 minuten:
Mbt hypotheekrenteaftrek. Aangezien ik nog moet klussen en dit naast me werk doe wil ik er 2 a 3 maanden vooruit trekken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
7.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
lijkt me wel. Als je naar huur betaald.
Ivana
9 jaar geleden
Ja dat mag.

Antwoorden (1)

Er is geen wet die je verbiedt om huizen te huren als je zelf een huis koopt, dus ja zolang je de huur betaalt mag dat best, mits er geen voorwaarden zijn (in je huurcontract) die dat verbieden. Maar ik vermoed dat je stiekem iets anders vraagt. Je kan bedoelen of je je nieuwe woning direct moet betrekken i.v.m. de hypotheekrente-aftrek of je vraagt je je af of je sociale huurwoning niet direct hoeft op te zeggen als je een woning koopt. In beide gevallen zijn er mogelijk regels waar je je aan moet houden. Ik vermoed dat je overigens wellicht het laatste bedoelt. Ik zou niet weten of er inderdaad daadwerkelijk een verplichting bestaat om uit een sociale huurwoning te vertrekken als je een woning koopt, volgens mij is daar geen wettelijke grond. Maar in je huurcontract kan dat best staan, dus op die manier ontstaat er toch een verplichting. Je moet echter meer informatie geven of je vraag beter stellen zodat we met een beter antwoord kunnen komen. Op deze vraag luit het antwoord: Ja, je kan in teorie duizenden huren en bezitten tegelijkertijd, ondanks het feit dat je er maar in 1 kan wonen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mbt hypotheekrenteaftrek.. Aangezien ik nog moet klussen in het koophuis, en dit naast me werk doe wil ik er 2 a 3 maanden vooruit trekken om het koophuis helemaal af te maken.
Ivana
9 jaar geleden
Mijn dochter gaat een aanbouw aan haar huis maken en woont tijdelijk in een huurwoning. De totale hypotheek kan in die drie maanden gewoon van de belasting worden afgetrokken. Wat anders zou het zijn als je je nieuwe huis aan een ander verhuurt en zelf in het huurhuis blijft wonen, dan is er geen belasting regeling omdat je zelf niet in het koophuis woont. Maar verbouwen is ook wonen.