Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe houden we effectief vliegen weg bij ons huis?

We wonen in een landelijke omgeving waar koeien en paarden worden gehouden. In juli en augustus stikt het van de vliegen, vooral onder de terrasoverkapping. Buiten eten is daardoor geen pretje, over de vervuiling van de tuinmeubels nog maar niet te spreken. Gif spuiten doen we liever niet omdat we ook nog huisdieren hebben rondlopen. Let wel: het gaat dus om vliegen bestrijden BUITEN.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik laat elk jaar mijn huis spuiten met speciaal spul niet schadelijk voor ons of huisdieren.
Ze spuiten op de plafonds en kozijnen. Ook doen ze de tuinhuisjes buiten.
Geen vliegen,muggen,wespen etc. Nergens last van komen ze wel binnen dan vallen ze dood neer of vliegen even rond en dan vind je ze in de vensterbank
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Kan je kanariepietje er ook tegen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie ivana, mijn honden en kat kunnen er wel tegen.
Maar of je kanariepietje er tegen kan kun je altijd navragen aan de persoon die dat bij je thuis komt doen

Andere antwoorden (2)

Om ze weg te houden bij je tafel als je buiten zit/wil eten werken brandende kaarsjes op tafel erg goed!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaan heel veel soorten planten die vliegen weren. Dit houdt in het aantal beperken. Volledig weren zul je ze niet. Zelf merk ik dat planten als goudsbloemen, zegekruid en afrikanen hier geschikt voor zijn. Ook de walnotenboom en schijnt zeer geschikt te zijn. Citroenmelisse ook, maar dit heb ik nog niet geprobeerd.

Er zijn meerdere planten die vliegen weren, via Google is dit ook wel te raadplegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing