Kan men een hout kachel ombouwen naar een gas kachel?

Hallo,

is het mogelijk een ingebouwde haard die dient om hout te stoken om te bouwen naar een gas kachel zonder de inbouw haard uit te bouwen???

Als ik de haard moet uitbouwen dan moet ik de hele schouw afbreken en dat wil ik niet...

Dank bij voorbaat

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
3.1K

Het beste antwoord

Ja, dat kan.

Ik heb het zeker 12 jaar geleden al laten doen en er veel plezier van. Er moet inderdaad, zoals bovenstaande schrijver al zei, een gasleiding aangelegd worden.

In die tijd was er nog geen afstandsbediening. Ik raad zeker aan om die er nu wel bij te nemen. Scheelt nu niet zoveel en is zeer comfortabel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er kan een los gasblock ingebouwd worden. Mits je er met een gas leiding bij kan komen. Informeer eens bij van popering in den haag. Hem heb ik hier wel eens over gehoord.