Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik merk op dat er op mijn donkere kleding een soort rozige waas zit nadat ik het een keer heb gewassen. Hoe komt dat? En wat eraan te doen?

dit zie ik vooral bij donkerbruine en donkerblauwe kleding.
Zou wassen met speciaal middel voor donkere kleding helpen of is dat onzin in dit geval?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
799

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk was je met een wasmiddel met bleekmiddel.

Het is verstandig om gekleurde en donkere was met een bontwasmiddel te wassen omdat hier geen bleekmiddelen in zitten.

Dus nooit met een witwasmiddel gekleurde was wassen.

Wasmiddel voor donkere was kun je gebruiken, maar dat is niet anders dan wasmiddel voor bonte was. Allebei bevatten ze geen bleekmiddelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk niet dat dat helpt, wasmiddel voor donkere kleding pretendeert dat die kleding dan minder snel zou verbleken.

Ik denk dat die rozige waas afkomstig is van een eerdere was, waar misschien iets roods of roze bij heeft gezeten.
Ik zelf heb dat ook wel, met een soort van heel fijne lichte vezels die op het zwart erg opvallen.
Bij het strijken poets ik het er af met een vochtige doek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb het zelfde meegemaakt ben terug gegaan naar de winkel en kreeg nieuwe kleren terug,de oorzaak is volgens de winkel dat die kleding voorheen anders gekleurd was en ze opnieuw zijn geverfd, dat doen ze omdat ze anders de levering van die kleding niet voldoende kunnen leveren,heeft dus niks te maken met de zeep die je gebruikt.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding