Wat moet je doen als je wordt aangevallen door een zwerm wespen/bijen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een zwerm bijen zullen nooit aanvallen, het is een splitsing van een bijenvolk met een nieuwe koningin. Een zwerm wespen kan alleen maar als je hun nest verstoord hebt, anders zijn er nooit een zwerm wespen. Verstoor je hun nest, dan wordt het lopen zo hard als je kan, ze achtervolgen je wel een paar honderd meter, en ze nemen je echt te pakken, geen ontkomen aan. In het water springen is een optie, maar als je boven komt, en dat moet toch een keer gebeuren, dan steken ze je als nog in je hoofd. Probeer ergens naar binnen te vluchten en dan snel de deur dicht een auto kan ook, maar hoe en wat je ook doet, je wordt gestoken (eigen ervaring)

zo stil mogelijk blijven zitten of staan! Ze zullen je niets doen!

Snel wegrennen, omdat bijen eigenlijk niet zonder reden mensen aanvallen stoppen ze ook binnen iets van 60 meter.

Niet stil blijven staan, als het echt om een zwerm wespen/bijen gaat die je aanvalt, moet je toch zo snel mogelijk wegrennen en probeer niet te veel om je heen te slaan, want dan worden ze nog agressiever. Zorg dat je ergens naar binnen kan.

platslaan... zo veel mogelijk... dat zou ik doen, ik bedoel.. het zijn maar insecten.. toch..

Zo snel mogelijk wegrennen, en met je armen zwaaien. Anders kun je na een kwartiertje allemaal wespen uit je oksel plukken. Ik spreek uit ervaring... 28 steken...

Bidden: Heer laat deze zwerm aan mij voorbij gaan!

Als je nog niet gestoken bent probeer stil te zitten maar als je gestoken bent spring in het water ! probeer niet bijvoorbeeld in een auto te schuilen als het echt niet anders kan doen maar zelfs daar komen ze achter je aan.

lok ze met schijnbeweging de andere kant op

Heel hard gaan gillen Toegevoegd na 3 minuten: Owja, en 'help' roepen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100