Huurwoning verkeerd geaard

Hallo wij zijn pas verhuist naar een huurwoning. We Hebben sinds we hier wonen veel last van apparaten die stuk gaan waaronder de droger, pc, externe schijf, mijn MacBook Pro en die van mijn vrouw geeft telkens fouten. Mijn iPhone is al een keer door uitval vervangen. Ook kregen we strop schokken van apparaten waaronder ook de wasmachine en koelkast. De douche geeft ook schokken. Nu is er vandaag een elektriciën en heeft alles gemeten. Het huis is verkeerd geaard en daardoor zit op alles stroom wat niet weg kan lopen. Morgen worden er nieuwe aarde draden de grond in gelegd, maar hoe zit het met onze spullen? Ik gaf eerst de verhuizing de schuld, maar dat blijkt nu een veel logischere verklaring te hebben! Hoe zit het met de overige spullen die het nog wel doen, maar wel een flinke tik hebben gehad? Is de verhuurder hiervoor verantwoordelijk? Of is dit je inboedel en kan ik alle apparaten op stroom opgeven? Of is het pech en mag je zelf nieuwe spullen kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Als het goed is dan heeft je verhuurder een verzekering daarvoor
het beste wat je kunt doen is contact opnemen met je eigen inboedel verzekering met de benodige stukken zoals reparatie kosten ed,.... het rapport van de electricien etc
en zij nemen dan contact op met de verzekeraar van de verhuurder of ze zullen je in elk geval helpen de schade te claimen
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moest het idd bij mijn eigen inboedel melden en zij zouden het verder uitzoeken, mits de schade door de elektriciteit zou komen. Helaas kan het volgens de verzekeraar (schade-expert) niet dat apparaten hierdoor stuk gaan en is het logischer dat het door de verhuizing komt.

Andere antwoorden (4)

Ik zou even contact opnemen met je verzekeraar. Neem aan dat je een inboedel verzekering hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het ook vallen onder het kopje verborgen gebreken van het huis. Ik zou zeer zeker bij de huisbaas aankloppen. Hebben jullie een rechtsbijstandverzekering? Anders zal ik jullie adviseren om naar een rechtswinkel te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad het fout van de verhuurder.. Wanneer hij deze huis aan jullie verhuurde moest hij jullie op de hoogte houden van dit soort problemen.. Het gaat hier dan denk ik om dwaling... Hij heeft je niet voldoende informatie gestrekt die hij wel hoorde te strekken... Je kan deze opgelopen schaden opvragen bij je verhuurder...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het een nieuw huis? Dan is de installatie voor de oplevering gekeurd en dat is dan dus niet goed gedaan. In eerste instantie zal de verhuurder aansprakelijk gesteld worden en die kan het dan verhalen op de keurende instantie.