Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In een rol tapijt in de schuur heb ik een voorraad gedopte pinda's gevonden. Van welk dier kan dit zijn?

De pinda's komen niet uit mijn schuur of tuin, dus worden over een grotere afstand aangevoerd. Giftige muizenkorrels worden opgegeten. De schuur heeft open kieren waardoor geen grote dieren naar binnen kunnen.
Muizenpoep zie ik niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk van een veldmuis, die daar de winter heeft doorgebracht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezien de doppinda's ; enige wat ik kan bedenken is dat die aan een rijgkoord of in een netje in de boom hebben gehangen voor de vogels.
Een muis zie ik nog niet zo snel een boom in klimmen om deze weg te "jatten". Muizen verzamelen volgens mij ook geen eten voor hun nestje. En geen poep te zien -->

Ik gok op een eekhoorntje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het een voorraadje voor de winter is geweest, dat is verzameld door een zwarte rat. Die heeft het binnengebracht in tijden dat de schuurdeur open stond. De rat zal inmiddels wel niet meer bestaan en daarom is de wintervoorraad onaangeroerd gebleven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding