Hoe help ik mijn trechterspinnetje het best?

Verklaar me voor gek, maar ik heb een trechterspinnetje in mijn huis tot huisdier verklaard. Hij heeft sinds een half jaar zijn web gesponnen in mijn keukenkozijn, en heet Anansi :)
Ik blaas kleine vliegjes in zijn web, die hij met een rotvaart binnenhaalt, en ik zet af en toe de plantenspuit op het web.
Wat kan ik nog meer doen voor het beestje?
Hoe lang kan hij eventueel zonder eten?
Hoe komt hij de winter door?
Hoe oud wordt zo'n beestje?
hij is vrij compact, dus niet al te lange poten, en een goede centimeter groot. Tenrix komt naar mijn idee het dichtst in de buurt.

Toegevoegd na 8 minuten:
Sorry, textrix.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gek? Voor mij klinkt het heel normaal ;-). Wij hebben hier een Pholcus op het toilet zitten die net jongen heeft gekregen. Wekenlang zit ze met een zak eieren tussen de giftanden, jonkies blijven nog een tijdje in het web van mamma en verspreiden zich dan weer. Plantenspuit is geen gek idee: spinnen kunnen makkelijk uitdrogen, vooral in de winter binnenshuis. Ik heb wel eens een Pholcus in de keuken gezien die naar beneden kwam zakken om een druppel van de kraan op te drinken. Verder helpt het om niet te schoon te zijn in huis ;-). Ik vermoed dat onze spinnen zich te goed doen aan zilvervisjes en dergelijke, en die heb je in de winter ook. Spinnen kunnen heel lang zonder eten. Waarschijnlijk wel maanden zonder al te veel problemen. Hoe minder ze eet des te langer zal ze leven (die regel gaat vrij algemeen op voor dieren). Hoe lang? Dan moet ik gokken: 1 of 2 jaar? Ook: hoe kouder het is, des te minder hoeft ze te eten. Ik ken deze spinnensoort niet, dus ik betwijfel of je alle ins en outs over de verzorging op internet kunt vinden ;-).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100