Kan ik geld krijgen voor luxe dingen in huurwoning, als ik hem verlaat?

Als ik mijn huurwoning verlaat, kan ik dan geld krijgen voor luxe dingen die ik heb laten plaatsen. bijvoorbeeld dure keuken met luxe apparaten en buitenkraan etc.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je 'onroerende' goederen in je huis hebt aangebracht, kan je daarvoor geen overnamekosten vragen. Die zijn namelijk automatisch eigendom geworden van de verhuurder op het moment dat jij ze er in aanbracht. Dat heb je voor je eigen woongenot gedaan; een ander hoeft daar niet aan bij te betalen. Voor 'roerende goederen' zoals stoffering kun je wel overnamekosten vragen, maar dat is vrijwillig. Met een beetje pech krijg je van de verhuurder te horen dat je de woning in originele staat moet achterlaten en moet je alles er uit halen. Toegevoegd na 2 minuten: Je kunt wel proberen om van de verhuurder geld te krijgen voor verbeteringen, als door jouw verbeteringen het huis meer geld waard geworden is. Als je verhuurder dat niet wil doen, moet je naar de rechter om je gelijk te halen.

Bronnen:
http://www.huurders.info/nieuwe-woning/ove...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100