wat te doen tegen vogels die nesten bouwen in de dakgoot?

Dit jaar voor het eerst hebben vogels een perfecte plek gevonden om hun nest te bouwen. Ze doen dit in de dakgoot boven ons huis, waardoor we voortdurend belaagd worden met rondvliegende takken en zwermen vogels. Mijn man heeft al meerdere malen de dakgoot leeg gemaakt, maar ze blijven terug komen. Onder bepaalde dakpannen zitten open gaten die mijn heeft dichtgestopt, maar de vogels vinden wel weer een andere nieuwe plek. Wat kunnen we hieraan doen, want de overlast is groot?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
2.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op/in de goot zou je gaas kunnen leggen,maar als ze in gaten onder de pannen komen wordt dit moeilijk.

Het beste antwoord

Je moet er voor zorgen dat de dakgoot niet aantrekkelijk meer is voor deze vogels. Anders dan blijven ze terugkomen. Dus de gaten onder de pannen inderdaad dichten en in de dakgoot gaas o.i.d.
Zie foto's