Hoe maak je een vleermuizen kast?

Ik wil een vleermuizen kastje maken , kan iemand mij uitleggen hoe
ik dat moet aanpakken
Afmeting enz enz

BVD Jan

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Het beste antwoord

Vleermuiskast:

Achterzijde: Ruwe plank van minimaal 1,5 cm. dikte. Deze plank over de gehele oppervlakte van zaagsneden voorzien. Totale lengte ongeveer 60 cm.
Voorzijde: Lengte ongeveer 40 cm. Breedte van de plank ongeveer 20 - 25 cm., net wat er voorhanden is, maat is niet kritisch. Minimaal 1,5 cm. dik.
Zijkanten: Rachelhout (panlatten) van 2,5- tot 3,5 cm. (onderdelen a,b,c.)
Vulplaatje (onderdeel d): om de benodigde smalle invliegopening (max. 1,7 cm.!) te verkrijgen moet de opgegeven maat nauwkeurig gehanteerd worden. De dikte van het vulplaatje (d) is afhankelijk van de dikte van het gebruikte rachelhout voor de zijkanten (a,b,c).
Diversen: Stevig messing scharnier, wat betere kwaliteit loont zich. Stukje dakleer of loodslab voor bovenzijde. Eén of twee grote schroefogen om de kast te sluiten
Maten: Alle maten staan aangegeven in centimeters.

(als de afbeelding niet goed overkomt, kijk dan even op de website hieronder)