waarom komt er water uit mijn ventilatierooster?

Er lekt water uit mijn ventilatierooster waarom?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
17.7K

Het beste antwoord

• Vochtoverlast kan van buitenaf ontstaan. Nieuwbouwhuizen kunnen de eerste jaren last
hebben van bouwvocht. Verder kan vocht ontstaan door lekkages of doorslaande muren.
• Veel vaker komt het vocht van binnenuit. U kookt, doucht, stookt en misschien rookt u in de
woning.

http://www.patrimoniumurk.nl/Onderhoud/Ventilatie-Vocht/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan zijn dat het verstopt is. Je kan het beter schoonmaken zodat er lucht vrij kan.

Andere antwoorden (1)

Zeer waarschijnlijk condenseert de waterdamp in de luchtafvoerpijp door niet goed functionerende ventilatie die dan vervolgens als vocht naar beneden komt. Oplossing: controleer of de afvoer een vrije doorgang heeft. Ook is het belangrijk dat er lucht aangevoerd wordt in de betreffende ruimte zodat er "beweging" zit in de luchtstroom.