Hoe heten die dingen?

Die "vaasjes" gevuld met water die je aan de verwarming hangt voor een betere luchtvochtigheid?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.9K

Het beste antwoord

Dat je de naam niet weet komt ook doordat ze niet erg populair meer zijn. Dat komt doordat de meeste mensen nu wel weten dat ze de lucht vrijwel niet bevochtigen. Ze verdampen een liter per week ongeveer, terwijl een utrasoonverdamper een liter per uur verdampt. Een plant is al effectiever. Bovendien vormen ze een bron van bacteriën en schimmels. De lucht wordt er niet gezonder mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Radiator verdampers.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons hangen ze al meer dan 20 jaar,maar de radiators zijn nog steeds niet verdampt.
Ik ken ze niet anders als verwarmingsbakjes. Sommigen noemen het ook ook wel verwarmings verdampers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Radiatorverdampers is de officiele benaming.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn verdampingsbakjes,maar zo spreek ik het niet uit...te lang...
ik zeg altijd....ff de waterbakkies vullen..