Hoe verwijder je verf van kunstof kozijnen en deuren?

Er zijn bij ons thuis een paar deuren en kozijnen geverfd.. Die ik dus liever niet geverfd nou wille hebben. Maar met een verf krabber snij je gelijk in t kuntstof.. Hoe kan ik het dan het beste kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
17.2K
SimonV
10 jaar geleden
Als je googelt op:
verf van kunststof kozijnen verwijderen
kom je nogal agressieve methoden tegen (bijv. nagellak remover gebruiken). Deze oplossing leek me relatief nog het minst agressief:
"Bij de bouwmarkt verkopen ze in rode doosjes zeer fijn staalwol voor het schuren van meubels deze kunt u ook gebruiken om kunststof kozijn schoon te krijgen.
En een schuurmiddel als bijv Jif kunt u ook gebruiken, maar ik zou geen nagellak remover gebruiken dit kan de kunststof namelijk aantasten."
SimonV
10 jaar geleden
Als je dit leest, ben je misschien blij met je geverfde kozijnen: "Vlekken en verkleuringen op kunststof kozijnen kan je vaak niet meer verwijderen. Trekt een vlek eenmaal in het kunststof dan zit je er aan vast totdat je de kozijnen weer laat vervangen. Zo hebben wij binnen rare verkleuringen op de vensterbank die er met geen een reinigingsmiddel voor kunststof vanaf gaan. Het gaat om kringen van plantenpotten, maar ook soms afdrukken van drukwerk. Je legt bijvoorbeeld een krant op de vensterbank en als de vensterbank ook maar enigszins vochtig is of de krant maar enigszins afgeeft, dan kunnen er ook vlekken ontstaan. Kinderen met viltstift... dat soort zaken krijg je er niet meer uit.
Kunststof verweert buiten behoorlijk snel. Op den duur kan het een nare grijze grauwsluier krijgen, of (gele) vlekken. Kunststof ziet er dan net zo belabberd uit als een verveloos houten kozijn met het verschil dat je hout gemakkelijk kon schilderen." http://www.artikelwebsite.nl/A1521/de-nadelen-van-kunststof-kozijnen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vlekken kun je eraf krijgen met blanke lampenolie weet ik uit ervaring. Misschien ook eens proberen?

Antwoorden (3)

Met een verfverwijderaar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet heel voorzichtig zijn inderdaad.
Gebruik geen thinner want dat kan het kunststof aantasten. Probeer het eens met wasbenzine. Dit is minder agressief. Probeer het wel eerst in een minder zichtbaar hoekje om te kijken hoe het kunststof reageert.
Je zou ook een heeeeel fijn schuurmiddel kunnen proberen. Daar heb je bij autozaken bijvoorbeeld speciale middeltjes voor, voor kunststof bumbers enzo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zit niets anders op dan te schuren.

Na het schuren en stofvrij maken kan hard PVC voor een betere hechting worden afgewassen met methylethylketon (MEK). Zachter PVC moet worden gereinigd met een minder agressief oplosmiddel, bijvoorbeeld een mengsel van terpentine en MEK (1:1) of een waterige zeepoplossing. - See more at: http://www.schildersvak.nl/vraagbaak/id6-verf-verwijderen-van-kunststof.html#sthash.hRjYhvEo.dpuf