Hoe komt het dat de stoep zo schoon wordt van sneeuw?

Als er sneeuw op de stoep ligt en je veegt het eraf gaat alle aanslag eraf en wordt hij weer als nieuw, als het regent en je veegt de stoep helpt dat niet. Waarom bij sneeuw wel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

De sneeuwkristallen absorberen het vuil. leg maar eens een vloerkleed of pers onersteboven op een versgevallen sneeuwlaag, laat hem rustig ondersneeuwen en hij is helemaal schoon en de kleuren weer opgefrist door de sneeuw.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De sneeuw isoleert het vuil in haar kristallen. Daardoor houd de sneeuw het vuil dus beet als je de straat veegt, en blijft er voor jou enkel een schoon straatje achter..

Toegevoegd na 1 minuut:
En regendruppels houden het vuil niet vast. Dan zou je er eerst een schoonmaakmiddel bij moeten gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sneeuw is een vorm van ijskristal. Wanneer de stoep geveegd wordt heeft dit samen een schurend effect.

Verder is het natuurlijk ook zo dat de stoep vaak alleen maar geveegd wordt wanneer het heeft gesneeuwd.