Heeft een waslijn onder een carport of afdak wel nut als het echt regenachtig weer is?

Ik gebruik altijd graag zo min mogelijk de droger en niet alleen voor energiebesparing maar ook omdat ik buitengedroogde was altijd zo lekker vindt ruiken. Nu hebben we sinds deze zomer een dubbele carport waar ik wel graag een paar waslijnen onder zou willen hebben om ook bij slecht weer buiten te kunnen drogen.

Toch heb ik altijd het idee dat het bij echt regenachtig weer daar ook niet echt goed onder droogt omdat de lucht dan immers ook veel vochtiger is. En ik wil het ook niet een paar dagen moeten laten hangen.

Gewoon proberen lijkt het beste antwoord te zijn, maar het is niet even een paar lijnen aan wat spijkers hangen maar je bent dan toch ook draadspanners ed nodig, dus vandaar dat ik dit wel graag voor de tijd wil weten of dit uberhaupt nut heeft.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.7K

Antwoorden (9)

oud method
Werk goed.
Alleen het is klein beetje werk. Met ophangen en afhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat is dan nutteloos... De lucht is verzadigd van vocht, dus neemt niets meer op... Zinloos...
Maar dat blijft niet regenen, dus als de lucht droger wordt, dan ben jij de eerste waarbij de was dan weer wel droog wordt... Dus na verloop van tijd is je was dan wel weer droog... Maar kan wel dagen duren, uiteindelijk is die droog...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt natuurlijk zodra het ook maar een beetje droog is geweest en de was lekker een beetje is uitgewaaid naar binnen halen. als het dan nog vochtig is, nog even binnen de rest laten drogen. Ruikt het in iedergeval nog lekker (buiten)fris. Met regenachtig weer zal je het nooit helemaal droog krijgen onder je carport.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle antwoorden hierboven hebben wel een beetje gelijk, het zal moeizamer gaan omdat de lucht vrij veel vocht bevat, maar als het lekker doorwaait wordt het zelfs bij regen nog droog. Maar reken er wel op dat waar het in de zomer misschien met een uurtje of twee droog is, je er in de herfst wel eens een volle dag of langer voor nodig hebt. Als het snel moet blijft de droger natuurlijk de uitkomst, eventueel kun je ook eerst buiten hangen en aan het einde van de dag nog even 10 minuutjes oid in de droger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de temperatuur stijgt, dat is wel gebruikelijk in de loop van de dag, dan daalt de verzadiging en kan de lucht meer water uit het wasgoed opnemen.
Bovendien als er een beetje wind staat,dan worden de watermoleculen meegenomen met de wind (en zorgen zo voor meer regen elders)

Een veel beter oplossing dan een droger is een droggkast. Zelf te maken: een kast of kleine ruimte met een gewone ventilator in de deur. Weinig eneregie en werkt perfect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal zeker niet zo snel drogen bij regenachtig weer,want de luchtvochtigheid is dan ook groter,maar drogen doet het wel,zij het wat langzamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het helemaal met @petergradisen eens. Ik heb geen droger en wil er ook geen. Hang mijn was altijd aan de waslijn op mijn balkon te drogen of op een droogrek daar als ik niet genoeg plaats aan de lijn heb. Het droogt ook bij regenweer, maar langzamer en ruikt lekker fris. Doen!
14 jaar geleden
ik heb zelf een waslijn onder een overkapping en ik moet zeggen dat je het er wel neer kunt hangen als het nat weer is maar dan moet het niet koud zijn want dan werkt het niet en blijft het weet ik niet hoelang vochtig en is de frisse geur er ook vanaf...dus ideaal maar wel voor de voorjaar en zomerperiode
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou die waslijnen er maken als ik jou was,er zijn hier ook vaak van die dagen dat het lekker waait en er af en toe een buitje valt, en even later schijnt de zon weer,je was die droogt toch,of je hangt het er neer als je het weer niet vertrouwt,kun je toch even met een gerust hart van huis gaan.