Als je beschikt over dag- en nachtstroom, natuurlijk onder het nachttarief dat vaak rond 22.00 uur ingaat. Heb je dat niet dan maakt het tijdstip weinig uit...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

je zou kunnen kijken op deze site voor je energieverbruik
http://www.energiekeuzes.nl/energiekosten/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je energieleverancier kan je vertellen of er en zo ja waneer de lage tarieven gelden. heb je dat niet dan maakt het niet uit wanneer je je was draait.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hoog en laag tarief hebt kun je het beste tussen 2300 en 0600 wassen of in het weekend van vrijdag 2300 tot maandag 0600.
Of je hoog en laag tarief hebt kun je zien in de meterkast waar je 2 meters moet hebben.
Heb je dat niet dan maakt het geen bal uit wanneer je wast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dubbeltarief hebt dan zijn de duurdere uren maandag t/m vrijdag (bij mij van) 7:00 uur tot 21:00 uur. Dus de overige tijden 's nachts en in het weekeinde zijn minder duur. Op sommige feestdagen door de week geldt ook het lage tarief.
Als je bij de meter kijkt staat aangegeven of het hoge of het lage tarief op dat moment geldt. (nuttig om te controleren of de werkelijkheid klopt met de theorie).
Denk wel aan buren als je 's nachts of 's morgens vroeg wilt draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet elke energie leverancier heeft een dubbel tarief. Ga eerst eens opzoek naar de website van je leverancier en kijk daar of er ook wel een zogenaamde nachtstroom is. Daarnaast bepaalt elke leverancier zelf wanneer deze in gaat. Dit kan om 10 uur zijn, maar ook 11 uur.

Dus niet zomaar uitgaan van alle antwoorden hier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen dubbeltarief hebt kun je dat aanvragen maar dat ligt er natuurlijk aan of dat mogelijk is bij jouw leverancier. Je betaald dan wel iets meer voor de basis maar als je je zoveel mogelijk aan de tijden houdt ('snacht en in het weekend wassen) dan heb je dat er heel snel uit. En die tijden verschillen nogal, bij ons in limburg is het al om 21.00 uur 'savonds.