Hoe kan ik natuursteen het best ontvetten?

Ik wil een natuurstenen douchebak afkitten en wil het eerst ontvetten. Ik weet dat natuursteen/marmer gevoelig is voor zuren. Ontvettende middelen zoals wasbenzine hebben geen nadelige gevolgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.4K

Het beste antwoord

Wasbenzine en aceton kun je goed gebruiken, terpentine niet.
Gebruik een middel dat vervliegt, dan kunnen er geen restanten achterblijven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gebruik geen thinner, de naam zegt het al, verdunnen.... geen ontvetter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee wasbenzine of terpentine hebben geen effect, je moet het alleen wel allenaal gelujk weghalen anders kan je wel vlekken krijgen.
je kan wel met middelen met zuur alleen de top laag word poreuzer en word dan weer sneller vies dus snelheid telt niet lang in laten trekken maar er opgieten en schoonmaken.
Terpentine/thinner vervliegt snel maar als je toch vlekjes krijgt kan je het gewoon daarna met water schoonmaken.

Toegevoegd na 51 seconden:
Is het echt of nep natuursteen?