kan je je spijkerbroek op een bepaalde manier ook wat laten krimpen?

ik heb vorige week een goed aansluitende spijkerbroek gekocht en zelfs een beetje strak (voor mijn doen ;-)). Na het wassen is hij alweer een stuk losser komen te zitten en mijn vraag is of er een middel bestaat om dit of te voorkomen of te 'herstellen'. 't zit gewoon meteen minder lekker...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon bij-eten :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
liever niet!

Het beste antwoord

Naast leer heeft alleen denimstof de eigenschap dat het zich gemakkelijk vormt naar de (levensstijl van) de drager. Als je je jeans koopt passen ze meestal perfect, maar door het dragen en wassen loopt hij meestal wat uit. Dit kan ervoor zorgen dat je het gevoel hebt dat je na het wassen niet meer in je jeans past. Dit is te verhelpen door de broek aan te trekken terwijl hij nog steeds vochtig is van het wassen. Zo vormt de jeans zich gemakkelijk naar je lichaam, en hij zal dan binnen een uur weer goed zitten.

Toegevoegd na 45 seconden:
Wel vreemd overigens, doorgaans krimpt denimstof juist wat door het wassen. Desalniettemin, het trucje wat ik net gaf, hem aantrekken terwijl hij nog vochtig is, werkt altijd bij mijn spijkerbroeken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Was hem op 60 graden en op de hoogste toerental centrifugeren. Misschien dat het dan iets krimpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
broek aantrekken en in bad gaan zitten .
klinkt misschien raar maar levis heeft hier een tijdje geleden ook een reclame filmpje over gemaakt .
het drogen doe je ,na uitgelekt te zijn ,doormiddel van een fohn.